• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Корисні посилання

На допомогу вчителю

Шляхи підвищення ефективності уроку

ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ

1. Зробіть мету уроку метою учнів.Поясніть життєву цінність теми для учнів (а не тільки для контрольної чи іспиту).Попросіть учнів пояснити значення завдань чи сформулювати завдання.2. Формулюйте мету, орієнтуючись на потреби й інтереси учнів.Використовуйте ігри, фільми, демонстрації.Використовуйте опитування, результати анкетування учнів для виправлення своїх помилок у викладанні.Уникайте «магії слів» - фраз , що звучать красиво, але значать мало.3. Під час розвитку мотиву досягнення орієнтуйте учнів на самооцінку діяльності.Запитуйте в учня: «Ти задоволений результатом?», замість оцінки говоріть: «Ти добре впорався з роботою».4. Якнайчастіше ставте учнів у ситуацію вибору.На початку вивчення теми інформуйте учнів про те, чому вони повинні навчитися, які форми роботи і перевірки знань можуть бути використані, запропонуйте певну програму дій з варіантами вибору.Пропонуйте учням самим вибрати для себе рівень складності завдань.5. Допомагайте учням ставити перед собою реалістичні завдання.6.Допомагайте учням бути відповідальними за успіхи та прорахунки. Після виконання завдання попросіть учнів розповісти, що було особливо важко, як вони з цим впоралися.7. Зробіть ситуацію успіху досяжною для кожного учня.Вибирайте такі завдання, під час виконання яких учні будуть частіше домагатися успіхів, ніж невдач.8. Пов’язуйте навчальну інформацію з життєвим досвідом школярів.9.Створюйте умови для підвищення якості знань учнів та їхньої самоповаги.Змініть методи пояснення так, щоб кожен учень міг досягти успіху.Для слабких учнів використовуйте конкретний матеріал, вивчайте кожен аспект окремо, готуйте спеціальні програми для навчання учнів низького рівня досягнень.Дозвольте і підтримуйте роботу в парах: сильний і слабкий учень.Учіть позитивному ставленню до себе через навчання позитивної мови: «Я можу це зробити», «Я можу змінитися так, як вважаю за потрібне».10. Дайте школярам можливість фіксувати й оцінювати свій прогрес.Розділіть роботу на чіткі етапи.Надайте зразки правильних дій, за якими можна орієнтуватися і оцінювати свій успіх.Перевіряйте уміння і нагороджуйте тих, чия самооцінка відповідає успіху.11. Враховуйте вікові особливості учнів у розвитку їх особистості та пізнавальної сфери.

Починай навчання не з букваря чи з формул, а з радості.

Кілька порад учителеві

Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе.
*Не намагайся силою досягнути успіху.
*Будь великодушним — умій прощати.
*Не забувай хвалити.
*Хвали в міру, вміючи.
*Помічай найменші успіхи учня.
*Оцінюй тільки вчинки дитини, а не її саму.
*Знайди ключ до кожного.
*Починай навчання не з букваря чи формул, а з радості.
*Коли розмовляєш з дитиною, завжди дивись їй в очі.
*Висловлюйся як можна ясніше й чіткіше.
*Не вбивай у дітях казку.
*Думай про дитячий «банк щасливих спогадів».
*Краще виховання — запрошення учня до роздумів.
*Тільки наблизивши до себе дитину, можна впливати на розвиток його духовного світу.
*Діти не повинні йти від вчителя підкореними.
*Визнавай права учня на помилку. До того часу, поки у дітей є віра в добро, людину, ідеал, є й виховання.
*Дитина ставиться до тебе так, як до неї ставляться дорослі.
*Не кажи про учня «нездібний», а кажи: «Здібності у нього ще не розкриті».
*Ніколи не карай учня, котрий завинив, одразу.
*Не «заводься» з учнями. Ніяких нотацій.
*Не можна говорити учням тільки про їх недоліки.
*Не використовуй оцінки як засіб покарання.
*Необдумане покарання дуже шкодить.
*Нетактовність, несправедливість учителя — криміногенні.
*Завищені вимоги до учня — одна з причин конфліктів.
*Учень, упевнений у неможливості змінити щось, відмовляється від пошуку.
*Від постійних невдач діти озлоблюються.
*«Важкі діти — це ті, котрих зрадили батьки» (А.С.Макаренко).

Як підтримувати дисципліну в класі



Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми.

Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.




При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.

2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.

3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.

4. Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.

5. Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.

6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.

7. Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.

8. Будьте привітними.

9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.

10. Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.

11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.

12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.

13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.

Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.

Анкета «Ставлення учнів до школи та класу».

Інструкція. Уважно прочитавши запитання цієї анкети, надайте відповідь «так» або «нi», окрім запитань 8, 9, 10.

1. Чи подобається вам навчатися?

2. Чи любите ви свій клас?

3. Чи iз задоволенням ви повертаєтеся до школи після канікул?

4. Чи є у вас друзі в класі?

5. Чи розповідаєте ви оточуючим про свою школу з гордістю?

6. Чи відчуваєте ви задоволення від навчання в школі?

7. Чи хотіли б ви перейти до іншої школи?

8. У якому кабінеті або класі школи вам подобається перебувати найбільше?

9. Які заходи за останній рік вам найбільше запам'яталися у школі?

10. Яким ви вважаєте характер життя й стосунків у школі (укажіть п'ять визначень)?

• Весело.

• Гарно.

• Новітньо.

• Нудно.

• Одноманітно.

• Оригінально.

• Cipo.

• Сміливо.

• Сумно.

• Сучасно.

• Успішно.

• Цікаво.

11. Чи є у вас відчуття, що вчителі ставляться до вас добре не тому, що їм велено так робити, а за покликом душі?

Кiлькiсть переглядiв: 78

Коментарi